System Obsługi Konsultacji Społecznych

Witaj, ()
MENU

Wniosek

Złożony przez Złożony dnia Do Status Treść Uzasadnienie
wodzicki 2012-03-10 09:46:53 Główny/Programu rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego w województwie mazowieckim zarejestrowany Do planów rozwoju sieci (str. 197) i komentarze obok: 1. Został on utworzony na zasadzie sklejania różnych "pomysłów", co powoduje pomniejszanie wartości eksploatacyjnych tak powstałego systemu i niemożność naprawienia wielu błędów potem. Ponieważ wykonywałem studium transportowe dla starosty piaseczyńskiego oraz zajmuję się dzielnicą Grochów-nie-Praga-Pd. wypowiem się na temat południowej części aglomeracji. Jestem ekspertem eksploatacji, szczególnie systemów szynowych. Zajmuję się tą problematyka naukowo. 2. Z moich analiz nie wynika wcale potrzeba budowy tramwaju wzdłuż Puławskiej do Piaseczna i z Wilanowa do Konstancina-Jeziorny. Niezbędne za to jest utworzenie linii kolei aglomeracyjnej na torach bocznicy siekierkowskiej, rozbudowanej odpowiednio do stacji Służewiec (Zbarż) i przez stację Nehru i pod Francuską do Stadionu Narodowego. W powiązaniu z projektowanymi mostami staje się ona atrakcyjna także dla ludzi z prawego brzegu. Co z kolei stawia pod znakiem zapytania budowy tam tramwaju do Karczewa. 3. Niezbędne jest dobudowanie stacji (słowo takie jak w metrze) i poprawienie położenia na liniach kolejowych i doprowadzenie do ich udostępnienia zamiast budowy tramwaju. Np. wiadukt na ulicy Poleczki został zbudowany tak, jakby nikt tam nie przewidywał przesiadek, a jednocześnie projektuje się tramwaj. Linie kolejowe na obrzeżach dzielnicy Grochów-nie-Praga-Pd. są mało dostępne z racji braku i niewłaściwego położenia stacji Gocławek ("Wygoda") i Wawer (choć tu wiadukt jest przystosowany do przesiadek). Nie planuje się poprawy, czyli dosunięcia peronów do wiaduktów. 4. Za wadliwy należy uznać przebieg III linii metra w kierunku Gocławia. Buduje się już stację Stadion jako rozgałęźną, co nie jest właściwe, a kosztowne. Przy tym przebiegu stacje wypadają w dziwnych miejscach, a jazda do śródmieścia wymaga zwiedzania dzielnicy. Przy tym samym wkładzie finansowym można zbudować linię o dużo lepszym przebiegu zbliżonym do przedwojennego planu kolei obwodowej południowej. Śladem po tym projekcie jest szerokość ulicy Białowieskiej oraz wylot linii radomskiej. Powinna z nią współpracować linia tramwajowa, ale przez Kinową, Terespolską na Targówek, a nie jakoś przebita do Waszyngtona. Zapobiegłoby to także naciskom na tworzenie tramwaju na ul. Tysiąclecia przez Pragę. Do Stanów Zjednoczonych należy jak najszybciej przebić ulicę po śladzie Trasy Tysiąclecia, co dałoby też połączenie autobusowe z ul. Zwycięzców. 5. Konieczne jest łączenie interesów różnych dzielnic, a nie tylko kierowanie wszystkich do centrum. Niezbędne jest łączenie projektów szynowych z drogowymi. Gdy konsultowałem projekt obwodnicy na Emilianowie (przejście nad torami) okazało się, że nie zaplanowano przesiadki na Utracie, bo nikt tego im nie powiedział ,a sami nie wpadli na to. Podobnie powinny tu być przesiadki na metro. Dla mnie jest to Oczywiste, gdyż o kolej miejską ja walczyłem. Dlatego też rzuca się w oczy brak łączenia systemu metra z koleją aglomeracyjną na torach głównych i traktowaniu terenów kolejowych na Grochowie jak bariery nie do przebycia, co deformuje miasto. Tramwaj, metro i ulice muszą pokonywać te tereny. 6. Warto podkreślić, że po przedłużeniu torów lokalnych do Wawra mielibyśmy możliwość ustanowienia pierwszej linii skm na własnych torach - o parametrach zbliżonych do metra. Trzeba by wtedy ruch regionalny przenieść na tory dalekobieżne. Potrzeba tam dobudować stacje na osi Terespolskiej (przesiadka na tramwaj), na Emilianowie (Wiatraczna - oczekiwana 40 lat chyba), oraz podsunąć pod wiadukty stacje Gocławek (Wygoda), i Wawer. Powinno to wykluczyć projekty budowy kolei w ciągu Bronisława Czecha. brak
Załączniki
Brak
◄ Wróć...
© 2018 MBPR - Konsultacje społeczne